Ta strona używa ciasteczek. Pozostając na niej, zgadzasz się na ich wykorzystanie.    Rozumiem    Więcej informacji
 
x

Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania
w zakresie naszej oferty?


Tak Nie

Jak możemy Ci pomóc?

        


Wyślij

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy za wybranie GetFresh - Twojego dostawcy wody Dar Natury

22 493 77 11
Dział sprzedaży
801 205 805
Obsługa klienta
Pracujemy od pon. do pt. w godzinach od 9:00 - 17:00
 


Jak picie dużej ilości wody wpływa na Twój organizm?


<
11 września 2017


picie dużej ilości wody

Woda bierze udział we wszystkich ważnych procesach w organizmie człowieka, umożliwia trawienie enzymów, oddychanie komórkowe, a także zapobiega wielu chorobom. Jej nieoceniony wpływ na funkcjonowanie organizmu doceniano już w starożytności. Picie dużej ilości wody poprawia pamięć i koncentrację, a także wspomaga proces spalania tkanki tłuszczowej. Nie bez znaczenia jest również to, że woda poprawia kondycję skóry oraz zapewnia odpowiedni poziom jej nawilżenia.

Wpływ wody na organizm człowieka

Nie jest tajemnicą, że woda pozytywnie wpływa na funkcjonowanie organizmu człowieka.Picie dużej ilości wody zapobiega chorobom układu moczowego, a także łagodzi wiele dolegliwości w tym, m.in.: wzdęcia i wrzody żołądka. Poza tym woda może być wybawieniem dla osób, które prowadzą stresujący tryb życia. Wśród innych korzyści, płynących z picia dużej ilości wody można wymienić:

·         oczyszczanie organizmu z toksyn,

·         wspomaganie metabolizmu i redukcji tkanki tłuszczowej,

·         regulowanie temperatury organizmu,

·         niwelowanie uczucia zmęczenia,

·         poprawę wytrzymałości fizycznej,

·         poprawę kondycji skóry.

Zapotrzebowanie na wodę – ile dziennie wody powinien wypijać każdy człowiek?

Ilość wody, którą powinien wypijać każdy człowiek, jest sprawą indywidualną i uzależnioną od: trybu życia, warunków atmosferycznych oraz stanu zdrowia. Specjaliści wskazują, że duże znaczenie w ustalaniu dziennego zapotrzebowania na wodę ma również waga. Osoby, które pracują fizycznie lub uprawiają sport, powinny wypijać nawet 5 l wody dzienne. O stałe nawadnianie organizmu należy dbać także w lecie, bowiem wysokie temperatury, sprzyjają utracie wody, co może skutkować poważnymi konsekwencjami dla zdrowia. Co istotne, duże ilości wody powinny pić również osoby, które zmagają się z podwyższoną temperaturą ciała, biegunką i wymiotami.

Rodzaje wody – jaką wodę wybrać?

Półki sklepowe uginają się od ciężaru wód, które różnią się od siebie nie tylko nazwą, ale także zawartością soli mineralnych i właściwościami zdrowotnymi. Do najpopularniejszych typów wód można zaliczyć:

·         wodę z wysoką zawartością węgla aktywnego, której picie zaleca się osobom, które zmagają się z nadciśnieniem, cukrzycą i dolegliwościami ze strony układu pokarmowego,

·         wodę wysokosodową, która zalecana jest dla osób aktywnych fizycznie, a także chorych, zmagających się z biegunką, wymiotami i wysoką temperaturą ciała,

·         wodę wysokowapniową przeznaczoną dla osób w podeszłym wieku, kobiet w okresie przekwitania, a także zawodowych sportowców,

·         wodę z wysoką zawartością magnezu, która przeznaczona jest dla osób, zmagających się z cukrzycą i problemami kardiologicznymi, a także dla osób, które prowadzą stresujący tryb życia.

Jak należy pić wodę?

Wodę powinno się pić często, ale za to w małych ilościach. Picie wody w taki sposób pozwala na lepsze nawodnienie organizmu i przyswojenie substancji mineralnych. Ponadto zaleca się pić szklankę wody z dodatkiem cytryny zaraz po przebudzeniu – dzięki temu przyśpieszamy metabolizm i usuwamy z organizmu toksyny.  



Tagi:    picie duzej ilosci wody   


Dodaj komentarz

Nick*
Treść komentarza*

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*

Dodaj kometnarz


>