x

Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania
w zakresie naszej oferty?


Tak Nie

Jak możemy Ci pomóc?

        


Wyślij

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy za wybranie GetFresh - Twojego dostawcy wody Dar Natury

22 493 77 11
Dział sprzedaży
801 205 805
Obsługa klienta
Pracujemy od pon. do pt. w godzinach od 9:00 - 17:00
 


Zdrowe nawodnienie organizmu


Woda to podstawowy element naszego życia. Oprócz fundamentalnego wpływu na nasz organizm, stanowi też źródło energii i dobrego samopoczucia. Pochodząca z podziemnych pokładów, woda źródlana zawiera odpowiednie ilości składników mineralnych, które pozytywnie oddziałują na organizm człowieka. W codziennej diecie mogą one stanowić uzupełniające źródło pierwiastków, takich jak magnez, wapń, sód, fluor, jod, żelazo i siarczany.

Rola wody w organizmie człowieka jest niezastąpiona:

  • stanowi 45-75% masy ciała, występuje w przestrzeniach wewnątrzkomórkowych i zewnątrzkomórkowych (krew, limfa, soki trawienne);
  • spełnia w organizmie również role ochronną np. dla gałki ocznej, mózgu, rdzenia kręgowego, umożliwia właściwą ruchliwość stawów;
  • ułatwia przyjmowanie stałych pokarmów oraz trawienie;
  • jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesów trawienia, wchłaniania, transportowania składników pokarmowych do komórek i narządów;
  • jest niezbędna w procesach przemiany materii i usuwania końcowych produktów metabolizmu;
  • umożliwia równomierne rozprowadzenie ciepła i ułatwia jego wydalanie.

Zapotrzebowanie na wodę zależy od masy ciała, płci, stanu fizjologicznego, występowania gorączki towarzyszącej różnym chorobom, intensywności wysiłku fizycznego, temperatury otocznia oraz towarzyszącego klimatu. Przyjmuje się, iż 1 ml wody przypada na spożytą 1 kalorię, zatem osoba spożywająca 2000 kcal powinna pić 2 litry płynów na dobę. Innym sposobem określania zapotrzebowania na wodę jest uwzględnienie masy ciała, na każdy kilogram przypada 30 – 45 ml wody. Człowiek ważący 70 kg powinien wypijać od 2,1 do 3,1 litra płynów na dobę, zależnie od występowania wcześniej wymienionych czynników. Osoby o wyższym zapotrzebowaniu energetycznym (o dużym wzroście i masie ciała, pracujący fizycznie) powinny spożywać odpowiednio więcej wody. Gorączkujący oraz pracujący fizycznie produkują więcej potu, przez co zużywają więcej energii co skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na płyny. Kobiety w ciąży i w czasie laktacji powinny pić wodę, aby wytworzyć odpowiednie ilości wód płodowych lub pokarmu.

Odpowiednie nawodnienie organizmu to nie tylko gwarancja dobrego samopoczucia, ale również pięknego wyglądu. Nawet niewielkie ubytki wody w organizmie mają zauważalny, negatywny wpływ na wygląd: włosy tracą swój naturalny blask, paznokcie łamią się i rozdwajają, skóra przestaje być gładka, powstaje celullit, szybciej pojawiają się zmarszczki. Stosowanie kremów nawilżających ma działanie jedynie chwilowe i tak naprawdę daje tylko wrażenie nawilżenia skóry. Jeśli nie zadbamy o prawidłowe nawilżenie skóry od wewnątrz oraz regularne oczyszczaniu organizmu z toksyn możemy zapomnieć o zdrowej i promiennej cerze.

Niedostateczne spożycie wody może powodować w organizmie wiele przykrych konsekwencji. Bóle głowy, duszności, złe samopoczucie, zmęczenie, większa podatność na stres i spadek koncentracji - to tylko niektóre z nich. Tymczasem każdy z nas traci codziennie około 2,5-3 litrów wody dziennie. Ubywa jej nie tylko w wyniku pracy nerek, ale także w formie potu czy poprzez wydychanie. Dlatego tak ważne jest regularne, codzienne uzupełnianie płynów w organizmie. 

Zalecamy wypicie 8 szklanek wody dziennie, które pite systematycznie w odpowiednich momentach dnia, pozwolą zapewnić organizmowi odpowiednie nawodnienie, niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania.

Nie czekaj aż będziesz spragniony, aby napić sie wody. To znak, że twoje ciało cierpi na brak wody. Utrzymuj stały poziom nawodnienia pijac wode regularnie!

>