Ta strona używa ciasteczek. Pozostając na niej, zgadzasz się na ich wykorzystanie.    Rozumiem    Więcej informacji
 
x

Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania
w zakresie naszej oferty?


Tak Nie

Jak możemy Ci pomóc?

        


Wyślij

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy za wybranie GetFresh - Twojego dostawcy wody Dar Natury

22 493 77 11
Dział sprzedaży
801 205 805
Obsługa klienta
Pracujemy od pon. do pt. w godzinach od 9:00 - 17:00
 


Jak rozpoznać, że twój organizm jest odwodniony?


<
03 Stycznia 2017


Wdoda do firmy Dar Natury - 25% rabatu na cały okres trwania umowy

Pijesz dużo kawy, herbaty czy słodzonych napojów? To wcale nie znaczy, że uzupełniasz płyny – wręcz przeciwnie. Teina i kofeina to substancje, które przyspieszają proces odwodnienia, dlatego ich spożycie zwiększa zapotrzebowanie organizmu na wodę. Jakie objawy świadczą o tym, że nasze ciało nie otrzymuje wystarczającej ilości wody?

Sygnały odwodnienia


Pierwszym symptomem, który powinien skłonić nas do natychmiastowego uzupełnienia płynów, jest już samo uczucie pragnienia – to początkowe stadium odwodnienia. Na dalszych etapach pojawiają się problemy z koncentracją, logicznym myśleniem i zapamiętywaniem – mogą występować nawet zaniki pamięci krótkotrwałej. Towarzyszy temu uporczywy ból i zawroty głowy. W ostateczności odwodnienie prowadzi do utraty przytomności, a nawet do śmierci.


Przewlekły niedobór wody


Jeżeli przez dłuższy czas dostarczamy organizmowi zbyt małą ilość wody, objawy wcale nie muszą być aż tak wyraziste, jak omdlenia czy problemy z pamięcią. Pojawia się za to szereg dolegliwości, których początkowo możemy nie skojarzyć z niedoborem wody. Należą do nich:

·         zaparcia, wzdęcia i kłopoty z trawieniem – brak wody spowalnia metabolizm;

·         problemy z nerkami – bez wody toksyny nie są prawidłowo usuwane;

·         zaburzenia wzroku i uczucie suchości oczu – źle nawilżona gałka oczna;

·         spowolnienie procesów myślowych – woda zwiększa efektywność pracy mózgu o ok. 14%;

·         ciągłe przemęczenie i senność;

·         zmiana barwy moczu na ciemniejszą;

·         mniejsza potliwość;

·         sucha i szorstka skóra, skłonna do podrażnień, wyprysków i stanów zapalnych;

·         cienie pod oczami;

·         podwyższone ciśnienie i kłopoty z sercem spowodowane nadmiarem soli, który powinien być usunięty przez wodę.


Jak dbać o prawidłowe nawodnienie organizmu?

W zależności od wieku, wagi, wzrostu oraz trybu życia i aktywności fizycznej dorosły człowiek powinien wypijać ok. 1,5-3 l wody dziennie. Najlepiej, by była to woda źródlana lub mineralna nisko- lub średniozmineralizowana. Optymalna zawartość składników mineralnych jest istotna, ponieważ zarówno ich niedobór, jak też nadmiar może być niekorzystny dla zdrowia. Wodę należy pić systematycznie, w regularnych odstępach i niewielkich ilościach przez cały dzień. Najlepiej zacząć tuż po przebudzeniu – szklanka wody z sokiem z cytryny, wypita na czczo, wspomaga proces przemiany materii i pracę nerek. Dużym ułatwieniem i swego rodzaju motywacją do konsekwentnego uzupełniania płynów jest posiadanie dystrybutora do wody, dzięki któremu zawsze mamy świeżą wodę źródlaną w zasięgu ręki, bez dźwigania butelek ze sklepu.


Tagi:    odwodnienie    organizm    nawodnienie    woda   


Dodaj komentarz

Nick*
Treść komentarza*

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*

Dodaj kometnarz



Komentarze

Inga66
01 marca 2017 13:46:37


Jesienną chandrę na szczęście mam już za sobą, ale lekko nie było. Przydatny poradnik! )

Agata P.
01 marca 2017 16:36:51


fajny artykuł

Kaśka
20 marca 2017 14:26:47


spoko

>