Ta strona używa ciasteczek. Pozostając na niej, zgadzasz się na ich wykorzystanie.    Rozumiem    Więcej informacji
 
x

Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania
w zakresie naszej oferty?


Tak Nie

Jak możemy Ci pomóc?

        


Wyślij

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy za wybranie GetFresh - Twojego dostawcy wody Dar Natury

22 493 77 11
Dział sprzedaży
801 205 805
Obsługa klienta
Pracujemy od pon. do pt. w godzinach od 9:00 - 17:00
 


Woda - jak czytać etykiety


<
15 marca 2017


Jak czytać etykietę - woda Dar Natury

Stojąc przed sklepową półką uginającą się pod najróżniejszymi rodzajami wód mineralny i źródlanych, można czasem stracić głowę. Etykiety na butelkach kuszą nas atrakcyjnymi nazwami i informacjami o bogactwie minerałów, rekomendacjami instytutu Matki i Dziecka czy renomowanym miejscem wydobycia wody. Jak spośród tylu produktów wybrać wodę, która będzie najlepsza dla naszego zdrowia? Przede wszystkim warto poświęcić chwilę na uważne przyjrzenie się składom mineralnym poszczególnych wód.

Woda mineralna czy źródlana?


Większość wód butelkowanych, jakie można znaleźć w popularnych supermarketach, ma w nazwie określenie „woda mineralna”. Wynika to z klasyfikacji wód obowiązującej w Unii Europejskiej. Według unijnych przepisów, każda woda wydobywana z podziemnych źródeł o pierwotnej czystości, zabezpieczonych geologicznie, charakteryzująca się stabilnym składem mineralnym, jest określana mianem naturalnej wody mineralnej. Ze względu na zawartość minerałów wodę mineralną dzieli się na:

·         wysokozmineralizowaną (powyżej 1500 mg/l)

·         średiozmineralizowaną (500-1500 mg/l)

·         niskozmineralizowaną (do 500 mg/l)

·         bardzo niskozmineralizowaną (poniżej 50 mg/l).

Jednak istnieje również inny podział, według którego woda mineralna to ta, która zawiera do 1000 mg/l składników mineralnych, zaś woda zawierająca do ok. 500 mg/l minerałów, nazywana jest wodą źródlaną.


Składniki mineralne zawarte w wodzie


Minerały występujące w wodzie to głównie magnez, wapń, sód, chlorki, siarczany, jod, wodorowęglany, fluor i żelazo. Sprawdzając etykietę na butelce z wodą mineralną czy źródlaną należy najpierw zwrócić uwagę na całościową ilość składników mineralnych, a następnie na stężenie poszczególnych minerałów. Każdy z nich w inny sposób oddziałuje na organizm:

·         magnez wspiera m.in. układ nerwowy i mięśniowy, wspomaga koncentrację i sprawność myślenia. Objawem jego niedoboru może być np. ciągłe przemęczenie i skurcze mięśni;

·         wapń wzmacnia kości i zęby;

·         wodorowęglany pozytywnie wpływają na pracę żołądka i układu trawiennego;

·         sód wspomaga pracę serca i układ nerwowy;

·         żelazo oddziałuje głównie na układ mięśniowy i odpornościowy oraz pomaga utrzymać właściwy poziom cholesterolu.

Kupując wodę, warto wybrać tę, która najpełniej odpowie na nasze potrzeby.


Jaką wodę pić na co dzień?


Woda mineralna (o zawartości składników mineralnych powyżej 500 mg/l) jest nieco twardsza i bardziej wyrazista w smaku – osoby o wrażliwych kubkach smakowych mogą niekiedy odczuwać nawet lekko metaliczny posmak. Znacznie bardziej neutralna jest woda źródlana, którą możemy pić w nieograniczonych ilościach, a także używać jej np. do przygotowywania kawy czy herbaty, by cieszyć się lepszym smakiem. 


Tagi:    woda    nawodnienie    woda do domu    etykiety    sklad    wysokozmineralizowaną    srediozmineralizowaną    niskozmineralizowana   


Dodaj komentarz

Nick*
Treść komentarza*

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*

Dodaj kometnarz



Komentarze

Edyta
22 marca 2017 14:58:39


pomocne

>