Ta strona używa ciasteczek. Pozostając na niej, zgadzasz się na ich wykorzystanie.    Rozumiem    Więcej informacji
 
x

Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania
w zakresie naszej oferty?


Tak Nie

Jak możemy Ci pomóc?

        


Wyślij

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy za wybranie GetFresh - Twojego dostawcy wody Dar Natury

22 493 77 11
Dział sprzedaży
801 205 805
Obsługa klienta
Pracujemy od pon. do pt. w godzinach od 9:00 - 17:00
 


Mineralizacja wody - od czego jest uzależniona?


<
12 czerwca 2017


Mineralizacja wody  - od czego jest uzależniona? / Dar Natury

Aż do 70% naszego organizmu składa się z wody - dlatego tak ważne jest jej systematyczne uzupełnianie w ciągu dnia. Często zapominamy jednak o tym, że nie każda woda jest taka sama! Większość wód zawiera bowiem rozmaite sole mineralne - ale różnią się one stopniem nasycenia tymi cennymi dla naszego zdrowia składnikami. Jaką wodę pić, aby nie tylko nawodnić organizm, ale też zadbać o prawidłowy poziom makro- i mikroelementów?

Składniki odżywcze w wodzie - z czym to się pije?

Praktycznie każda woda zawiera jony soli mineralnych, jednak w różnych proporcjach. Stosując rozróżnienie według stopnia mineralizacji wody, możemy je podzielić na:

  • wysokozmineralizowane >1500 mg/l

  • średniozmineralizowane >500 - 1500 mg/l

  • niskozmineralizowane >50 - 500 mg/l

Wydawać by się zatem mogło, że im więcej substancji mineralnych - tak przecież ważnych dla naszego zdrowia - dostarczymy razem z wodą, tym lepiej dla nas. Ale czy to prawda? Niekoniecznie!

Zdrowe odżywianie z wodą mineralną

W skład prawidłowej diety z pewnością wejść muszą produkty bogate m.in. w niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu mikro- i makroelementy. Czy jednak woda jest ich dobrym źródłem? Na pewno składniki mineralne w niej zawarte są bardzo pomocne w utrzymaniu organizmu w zdrowiu, jednak nie należy z nimi przesadzać. Którą wodę powinniśmy zatem wybrać?

  • Wody wysokozmineralizowane - wśród nich znajdziemy również tzw. wody lecznicze, które charakteryzują się wyjątkowo wysoką zawartością składników mineralnych. Zwykle wydobywane są z głęboko położonych, podziemnych warstw wodonośnych. Dzięki odizolowaniu od czynników zewnętrznych, cechują się wyjątkową czystością i stałością składu. Jednak ich picie w zbyt dużych ilościach może nam zaszkodzić - również nadmiar mikro- i makroelementów nie jest bowiem korzystny dla naszego zdrowia. Unikać ich powinny przede wszystkim dzieci i kobiety w ciąży oraz w okresie karmienia piersią. Polecane są za to dla sportowców - zwłaszcza że zawarty w nich wapń i magnez zapobiegną powstawaniu zakwasów. Wody lecznicze powinniśmy spożywać bardzo ostrożnie - 1 szklanka dziennie w zupełności wystarczy. O to, czy możemy zażywać jej więcej i jak długo powinniśmy to robić, należy zapytać lekarza. Pozostałe wody z tej grupy możemy spożywać nawet codziennie, oczywiście przy braku przeciwwskazań, jednak powinniśmy je pić zamiennie z produktem średnio- lub niskozmineralizowanym, aby nadmiernie nie obciążać nerek.

  • Wody średniozmineralizowane - większość z nas może je pić bez ograniczeń - woda średniozmineralizowana niewskazana jest natomiast dla małych dzieci, a także kobiet karmiących czy ciężarnych.

  • Wody niskozmineralizowane - to zwykle wody źródlane lub tzw. mineralne o niskim stopniu mineralizacji. Możemy je pić bez ograniczeń - będą również odpowiednie dla niemowląt. Z ich użyciem możemy także przyrządzać domowe posiłki i napoje - nie zmienią ona bowiem ich smaku, a doskonale rospuszczą wszelkie składniki odżywcze.

Mineralizacja wody a prawidłowe odżywianie 

Chociaż woda nie powinna być podstawowym źródłem składników mineralnych w naszym jadłospisie, będzie dobrym wyborem jako uzupełnienie diety. Znajdziemy w niej bowiem:

  • magnez - wzmacnia odporność, odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i pracę mięśni,

  • siarkę - wspomaga wątrobę w jej funkcji oczyszczania organizmu z toksyn, a także uelastycznia nasze stawy,

  • potas - wspomaga pamięć i koncentrację dzięki udziałowi w dotlenianiu mózgu, ponadto usprawnia działanie układu nerwowego i mięśniowego,

  • sód - reguluje gospodarkę wodną i kwasowo-zasadową organizmu, wspomaga wchłanianie składników odżywczych i odpowiada za prawidłową pracę mięśnia sercowego,

  • chlor - reguluje procesy trawienne, wyrównuje pH i gospodarkę wodną organizmu,

  • wapń - odpowiada za mocne kości i zęby, usprawnia pracę układu nerwowego, a także wpływa na prawidłowe krzepnięcie krwi.

Pamiętaj tylko, aby nie przesadzić. Funkcjonowanie układów i narządów, na których pracę wpływają poszczególne pierwiastki, może być zakłócone przy ich nadmiarze. Wybierz zatem mądrze!



Tagi:    mineralizacja wody   


Dodaj komentarz

Nick*
Treść komentarza*

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*

Dodaj kometnarz


>