Ta strona używa ciasteczek. Pozostając na niej, zgadzasz się na ich wykorzystanie.    Rozumiem    Więcej informacji
 
x

Czy spełniliśmy Twoje oczekiwania
w zakresie naszej oferty?


Tak Nie

Jak możemy Ci pomóc?

        


Wyślij

Dziękujemy za wypełnienie formularza.
Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą.

Dziękujemy za wybranie GetFresh - Twojego dostawcy wody Dar Natury

22 493 77 11
Dział sprzedaży
801 205 805
Obsługa klienta
Pracujemy od pon. do pt. w godzinach od 9:00 - 17:00
 


SENIORZE, PIJ WODĘ!


<
21 Stycznia 2019


DZIEN BABCI I DZIADKA

Woda, niezbędny składnik naszej diety spełnia wiele funkcji w naszym organizmie. Jej głównym zadaniem jest utrzymywanie temperatury ciała na stałym poziomie. Istotną rolą wody jest także usuwanie toksyn i wszelkich szkodliwych substancji z organizmu. Niestety, ciało człowieka nie ma zdolności do magazynowania wody. Oznacza to, że jej straty należy na bieżąco uzupełniać. Wodę tracimy z organizmu w związku z różnymi procesami, także w procesie starzenia organizmu.


  Ciało dorosłego człowieka składa się w 70% z wody. W organizmie seniora znajduje się już tylko 50% wody czyli aż o 20 % mniej. To wynik zmian jakie zachodzą wraz z wiekiem w organizmie człowieka. Nawet niewielka utrata płynów może sprawić, że osoba starsza będzie odczuwała objawy odwodnienia, których nie można lekceważyć. Niedobór wody w organizmie seniora powoduje pogorszenie stanu zdrowia, a także nasilenie chorób przewlekłych. Zbyt mała ilość wody w organizmie wpływa niekorzystanie na prace całego układu krwionośnego, zwiększa ryzyko powstania zakrzepów i zatorów płucnych. Z powodu braku odpowiedniej ilości wody w organizmie seniora dodatkowo może dojść do zaburzeń świadomości i problemy z poruszaniem się. Prawidłowe nawodnienie organizmu zdrową wodą odgrywa istotną rolę również w okresie regeneracji po chorobie.

 

     Lekarze apelują, aby w codziennej diecie seniora była odpowiednia ilość płynów, zalecając wodę jako płyn pierwszego wyboru. Osoba starsza musi pić wodę nie tylko w odpowiedzi na uczucie pragnienia, ale zgodnie z zapotrzebowaniem organizmu. Absolutne minimum to 8 szklanek dziennie. Recepta na prawidłowe nawodnienie organizmu to zdrowa woda pita regularnie małymi porcjami w ciągu dnia.

 

Seniorzy to zazwyczaj także babcie i dziadkowie. Mają w życiu ważną rolę do odegrania- role dziadków. Dziadkowie są cennym skarbcem wiedzy na temat przeszłości, często mają dla wnuków więcej czasu niż rodzice, toteż zajmują się nimi z wielkim oddaniem i pomysłowością – dużo z nimi rozmawiają, gotują smaczne potrawy, czytają im, uczą jazdy na rowerze, zabierają na wycieczki. Warto zadbać o zdrowie seniora i jego prawidłowe nawodnienie bo dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu i bezgranicznej miłości są w stanie wiele zaoferować zarówno dzieciom jak I ich rodzicom.

 

Produkty, które pomogą uzupełnić zapas wody: 

  • Produkty mleczne: 

Mleko, maślanka, kefiry, jogurty. 

  • Napoje: 

Napary ziołowe, herbata oraz soki naturalne. 

  • Owoce: 

Arbuz, pomarańcze, melon. 

  • Warzywa:  

Papryka, seler, brokuły, ogórki i pomidory. 



Tagi:    DZIEN BABCI I DZIDKA   


Dodaj komentarz

Nick*
Treść komentarza*

Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*

Dodaj kometnarz


>